Second hand

publicerat i Åsikter & funderingar


Skumma saker händer i mitt liv just nu. Det är som en Domino effekt av killar som svärmar runt mig. Utsrålar jag någon slags "take me to beed or loose me forever"? Personer jag inte ens har haft en sexuell tanke om någonsin vill ha kontakt med mig...nu av alla tillfällen! What the fuck? Lyser det en neonskylt SINGEL i pannan på mig eller?

Pizzabagaren, grannen, en förre detta KK, min förra chefs sambo och jag just det...en dejtfriend vars kompis tydligen är lite "efter" mig numer. Vad är det som händer egentligen? Vad gör jag? Varför nu? Jag fattar ZERO!

Det måste vara den "blinkande neonskylten i pannan" som får pöjkarna på G. Jag vet inte alls annars. Kan det bero på att det är mörkare tider, killarna vill ha nått fettigt att hålla om? Sommaren är slut nu. De har säkert samma ensamhetskänsla som en tjej kan ha. "Jag är singel och det är jobbigt nu när vi går mot mörkare tider". Det är samma skit som om sommaren vore här känner jag. Höst deppiga killar som inte hittade en tjej under sommaren så varför inte försöka "THE SECOND HAND"?

"The second hand"
är JAG-JessicA.

Jag är oftast elak, sarkastisk och driver med mig själv. Men ärligt...jag känner mig ofta som "the second hand". Jag är ärlig, det är så jag känner många gånger. Jag accepterar det med. Dumt eller inte vad vet jag inte. Jag är för snäll kanske? I alla fall så när killar har det struligt i ett förhållande dras de till mig. De vill ha en sexuell förbindelse eller liknande. Ställer jag upp på det undrar ni? Det har hänt. Jag frågar mig själv varför jag har gjort det och frågar alltid männen varför de vänstrar. Jag tror inte längre på en enda kille! Inte nog med dessa män som vill vara otrogna med mig så har vi dessa killar som gjort slut med sina flickor.

Vem tyr de sig till tror ni? Ni vet mitt namn tror jag! Jag stöttar, tröstar och umgås med dom och är så glad att få min killkompis tillbaka. Man umgås i några månader och vipps så hittar killarna en ny tjej ocj JAG är som bortblåst! Jag dög under tiden du mådde dåligt, men nu då? När DU har ditt på ditt torra. Vart är jag i ditt liv? Jag betyder inte lika mycket längre. Jag är van, jag tar inte åt mig att någon hittat kärleken och vill spendera så mycket tid som möjligt med sin älskade. I knooow! Jag blir oftast väldigt besviken på mina killkompisar.
Besvikelsen sätter sina spår. Jag verkligen älskar mina killpolare deluxe. Jag önskar såklart de bästa för dom. Varför är det så svårt att ens försöka hålla kontakten? Varför får ni MIG att känna mig som "the second hand"?

Mer eller mindre är jag riktigt trött att vara "the second hand" JessicA!

SKÄRP ER!


//JessicA




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleine-Änglamamma till Philip 081211-081212:

Hahaha pizzabagaren!

Asså varför är det alltid sådär med killar?

Dom finns där när dom är singlar och POFF borta direkt dom går in i förhållande.

Kanske för att tjejen är svartsjuk på just dig så han håller sig bort?

Man vet ju aldrig!



Hoppas du snart inte kommer fortsätta vara "the second hand" JessicA!

Kommentera inlägget här :