-Viktoria Milan-

publicerat i Åsikter & funderingar


Efter veckor av ekande reklam på radion från otrohetssajten ViktoriaMilan var jag bara tvungen att gå in och kika vad det är för sajt egentligen. Jag ställde frågan till mig själv. Behövs det verkligen en sajt utformad för just att ha en affär? Det kryllar med sidor där du kan vara otrogen på om det är den längtan du har. Skillnaden är väl att på ViktoriaMilan är det "samma" vilkor för parterna och inget de hymlar med..."Titta hit, var otrogen!"

Hela konceptet känns en aning absurt. Var anonym, visa inte ditt ansikte utan blur, använd ett namn du inte kan knippas till bla bla bla. Förr eller senare med största sannolikhet att din anonyma status är röjd. Någon du känner kanske ser just din bild och känner igen den och katastrofen är inom räckhåll. Med andra ord inte helt genomtänkt. En smart funktion gällande betalning att de ändrar på "fakturan/konto översikt" varje gång du gör en betalning. Ena månaden kanske det står Tandvården AB till Claes Ohlsson, vad vet jag hur det skulle se ut. De försöker göra allt för att DU inte ska bli ertappad.

Jag fejkade ett konto och hittade en knapp där det står PANIK. Lite eloge och ett gott skratt fick jag för när jag tryckte på knappen så kom jag fort som tusan till Youtube! Kan bara föreställa mig hur den funktionen används flitigt! Shit nu kommer h*n....Panik knappen...klick klick...nä jag kollar bara lite Youtube klipp =/

Med mycket spykänslor av alla dessa män på 1 dygn (ej medlem längre såklart) som mailat/flirtat med mig utan att ens sett en bild på mig vill få kontakt är vidrigt. Jag ger sidan bakläxa och mina spyor i ett brev på posten.


Vad tycker ni om detta?


//JessicA







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av gneta:

trodde det var ett skämt först när jag hörde radioreklamen! Att man ens får göra reklam "för sånt"!

Kan ju få folk precis som du nyfikna som är sambo eller gifta och förstöra mkt. Nätet i all ära, men ibland känns det som vissa sidor går för långt. Är man inte lycklig i sitt förhållande, kanske det är dags att gå vidare o inte ha nån på sidan om.

Tycker jag!

2:a kommentar, skriven , av sorligt:

hej tycker faktiskt denna sida e bra jag har ett förhållande som varit i 22 år o tycker att min sambo o jag har det toppen men i bland fattas det lust från henne då har jag tagit denna sida till hjälp tycker ni detta är dåligt tja då har ni det bra hemma i sängen gratulerar

3:e kommentar, skriven , av Barbro:

Tycker det är sjukt. Har man inget bra förhållande är det väll dax att byta tycker jag i alla fall. Annars skall den man är med vara ärlig och säga att man vill söka en älskarinna/älskare. Otrohetssida... uppmuntran på radio till det....sjukt!!!

4:e kommentar, skriven , av hill:

jo, men lite kul är det väl 2011 !!! Vi har vagnar på Pridefestivalen för alla möjliga sexuella varianter. Kanske dax att våga vara lite mer ärliga i vårt kärnfamiljssamhälle... :-)

5:e kommentar, skriven , av Tomas:

du reagerar över att män söker kontakt utan att ha sett en bild! Va e de för fel på det? Det ser jag som ett sundhetstecken att utseendet inte är viktigt. För mig är personen viktigare. I övrigt håller jag med att Konceptet e rätt sjukt.

6:e kommentar, skriven , av hmpf:

låter väldigt amerikanskt det där. Samma som sidan Ashley Madison som gör reklam på radio för sin otrohetssida.

7:e kommentar, skriven , av marre:

Hittade ditt blogg inlägg när jag satt och letade efter dessa människors tankemönster. det är ju inte som när man smyger med chokladbiten så att ingen ser....men jag har nog kommit fram till att det är samma mekanismer med rättfärdigande inför sig själv men i en konfrontation så står inte personen för et däri ligger emotsägelsen. men...det jag tyckte va intressant med ditt inlägg är att jag alltid funderat på hur dom betalar detta utan att det syns och du svarade på det ...men får man använda andras företagsnamn för dessa ändamål kan man ju fåga ? är det lagligt? Det är inte klokt vad folk gör för en kick !!!! Tack och ha det bra

8:e kommentar, skriven , av A:

Tragiskt!! är vad det är, gjorde som du och mår verkligen illa över hur lite en del tar hänsyn och hur mycket de är beredda att såra sin partner :(

Kommentera inlägget här :