Landet vs staden

publicerat i Random Pics


Hohoho!

Hemma igen från "landet"...again! Ovanligt va?
Varför är det så skönt att komma bort en stund ifrån sin vardag men alltid gött att komma hem igen? Borta bra men hemma bäst, stämmer rätt gött det. På sistonde har jag funderat mer och mer på att bosätta mig på landet. Det är inte helt min grej att leva så isolerat och alltid vara beroende av bil. Jag är en storstadsmänniska, älskar stora städer!


(Bilder från kyssens föräldrars ställe på Orust/landet)

Jag har inte så mycket kvar i lillstaden Karlstad då mamma+syrra flyttade i somras bortsett från mina vänner och mitt jobb såklart. Jag är inte den som inte vågar prova på nått nytt. Om jag INTE hade fått fast tjänst i höstas så skulle flyttlasset ha gått till huvudstaden. Prova på något nytt. Från Orust till Göteborg tar ca 35 minuter med bil så det är ju inte så farligt och jag har ju alltid längtat efter Götet sen jag flyttade därifrån (8 år sen). Det kanske är nu jag ska förändra mitt liv med nya upplevelser och utmaningar? Sunkigt att det var evigheter sen. Å andra sidan så är inte Sverige det bästa nu när det gäller jobbfronten och det skulle suga om man inte fick något jobb att försörja sig med. Det finns en utbildning jag skulle vilja gå till hösten på 3 år som jag tänkte pluggat i Sthlm om jag hade flyttat dit så det är ju en liiiiten back up plan. Tryggheten finns i Karlstad, det är trots allt MITT RIKTIGA HEM. Fast som jag säger...Karlstad finns alltid kvar. Man måste chansa för att vinna ;)


Kyss


//JessicA






Kommentera inlägget här :