Brevet till mig själv

publicerat i Åsikter & funderingar


Idag öppnade jag brevet till mig själv som jag skrev för lite mer än 1 år sedan. Det har blivit en tradition för mig. Lite för sällan men förra året strax innan nyår skrev jag ett brev till mig själv som man inte får öppna förens året efter, precis samma klockslag och dag. Det började när jag var runt 20 år tror jag. Förr skrev jag brev med några vänner. Nu skriver jag bara för mig själv. Jag tycker det är en lite smårolig sak. Det är riktigt spännade och rolig läsning OM sig själv som man totalt har glömt bort!




I brevet till dig själv ska det finnas dina framtidsdrömmar vad du vill känna, uppnå och hoppas ska hända under året som kommer. Vissa saker slår in, andra inte. Många saker under 2009 slog in och likaså saker som inte slog in. I brevet jag läste till mig själv var sorgligt på många sätt och vis. Idag just nu är det raka motsattsen. Jag kom på att tänka vad man förändras på bara ett år. Sina tankar, värderingar, funderingar och handlingar. Den Jessica som skrev det brevet för ett år sen är inte samma Jessica idag. Det är facinerande.

Jag knopade på ett nytt brev när jag låg i badet nyss.... det ska bli lika spännande att få läsa det nästa år som brevet var idag för mig! Ingenting i livet blir som man trott...hehehehehe!


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Vicky:

Fan vilken smart och rolig grej!

Kan tänka mig att det är jättekul att ha kvar dom breven. Funderar på att låta mig själv inspireras av dig och skriva lite :)

Kommentera inlägget här :