Something old

publicerat i Fotograf




Foto: Jag Modell: Elina

Jag vet inte riktigt om ni tänkt på det, så kan mina bilder skilja sig en aning fast det är från samma fototillfälle. Jag föredrar det så. Jag är egentligen inte intresserad av att det "borde" vara en serie i samma retusch. Jag fotar endast för mig själv. I vissa fall så vill jag själv det ska vara en serie och då gör jag det helt enkelt. Jag ser ju mer variation i mina bilder dessto fler olika bilder får jag ju!

Detsamma gäller till de modeller jag fotar, att de kanske inte kan få sina bilder i en serie. Det mesta handlar om vilken sinnestämning jag har då jag retuschar. Ibland går det dagar utan att jag ens gör något i Photoshop och motsattsen att jag gör flera bilder på en kväll. På sistonde har jag inte gjort något alls. jag låter bilderna vila. Jag vet helt enkelt inte hur jag vill ha dom. Att försöka tvinga fram insperation går fett bort, det går helt enkelt inte. Och i vanlig ordning vet jag aldrig (fåtal gånger jag vet) hur jag vill att slutresultatet ska bli. Jag testar massa olika grejer innan jag känner att bilden är OK.

Men....denna bilden känner jag är OK =)



//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Vicky:

ÅÅÅH vilken underbar bild! Älskar hur du har redigerat den! SÅ FIN!!

2:a kommentar, skriven , av Elina aka pinkflesh:

Men ååååh vad fin bild :D Snodde den nu och lägger upp på min blogg med sen X)

3:e kommentar, skriven , av Sofia:

Den blev superfin! :D Jag älskar den gamla stilen på redigering och kläder.

4:e kommentar, skriven , av Jennie:

Snyggt! =)

Kommentera inlägget här :