Blandat

publicerat i Allmänt



Hola bandola!

Happy Börgi är lycklig och super duper glad idag! Imorse hade jag besiktning av bilen och den gick igenom utan en endaste anmärkning! First time in my life. För visso kan det ju bero på att jag har en bättre bil istället för min gamla sunkiga Volvo 740 som nån tragisk idiot tyckte jag skulle ha. Där tjänade jag några kronor till nästa månad.

Vad som kan få mig riktigt jävla irreterad är telefonköer till husläkaren. I flera dagar har jag tvingat mig upp för att få tag på läkaren. Samma visa idag, ingen kontakt och det eviga tuuut tuuut tut UPPTAGET! Jag kokar av irretation. Sen till slut ringer han upp efter jag tjatat på växeln att lämna en lapp till han att han skulle ringa upp. Det är som sagt stora fel på mig vad det gäller magen, viktuppgång, svallningar, ständig hunger, trötthet och hur mycket mer därtill. Jag trodde nästan 100% att jag hade Hypotyreos och sen visade det sig att jag redan hade testats för det i december! Där slogs jag till marken igen i förhoppningar att få en diagnos vad som försigår med min kropp. Nu är det lite mer prover som ska tas och sen hamnar jag annars under kategorin "Okänd sjukdom".

Efter besiktningen tog jag en vända i stan och kikade efter massa vårkläder. Jag har väl inte varit på stan på säkert 3-4 månader. Inte var det värst mycket att se heller. Tråkig stad, tråkiga kläder.

Jag har fotat massor under dagarna. Ingen modell tyvärr utan lite "produkt bilder" och macrofoto. Jag får se om jag kan slänga upp någon bild på bloggen längre fram. I helgen kommer storasyster ner från Gävle och då måste vi hitta på nått skoj. Kanske planera resan till Monza (Italien) som vi ska åka på i september. Vi får se vad det blir av, några dagar eller en hel vecka. I vilket fall kommer det bli superkul att åka vi tre helsyskon tillsammans på en resa.

Well det var nog allt just nu....ikväll ska jag bänka mig framför tv:n och se avgörande matchen Färjestad spelar. Nu håller vi tummarna att vi kommer vidare!!!!! Ååååååhhhhh Färjestad å Färjestad!


Kyss


//JessicA





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elisabet:

Hej!

Ta reda på vilka värden du hade när du testades för hypotyreos. Det kan vara svårt att få diagnosen eftersom de flesta läkare är dåligt uppdaterade på ämnet.

Har du ett TSH som är över 2,5 och samtidigt har de symtom du uppgav här så skall du kunna ha möjligeht att få testa behandling!

Så börja med att ta reda på vad provsvaren sa och sedan kan du läsa mer på tex hypo2.info eller hypotyreos.se. Hjälp att tolka just dina svar kan su få på Turtles sköldkörtelforum, adressen får du söka fram själv.

Lycka till!

Kommentera inlägget här :