Klaga mera

publicerat i Fotograf


Heeeej!

Mail är roligt att läsa när de speciellt är åsikter om min hudretusch! Det har både varit bra och mindre bra åsikter om "softning" av huden.
Jag ser det såhär. Smaken är som baken =)

En gång för alla så har jag använt det ena till det andra/olika tekniker för att få en jämnare hud på mina modeller. Jag har totalt slutat med det för det kräver mer tid än vad jag oftast är villig att lägga ner på varje enskild bild.


Foto: Jag Modell: Janina Näslund

Jag tar oftast bort alla födelsemärken, linjer, ljusar upp under ögonen/klonar och fåtal gången ljusar upp vissa skuggor som jag inte tycker ser så bra ut på bild. Thats it! Dessa tre olika modeller är utan massa olika grejer som finns att ta till för att softa huden för att få den så silkesfin som möjligt.


Foto: Jag Modell: Emilia

På alla bilder i detta inlägg har jag endast använt de verktygen som ovan. Och sen ska man tacka och bocka för en bra Mua och att det finns modeller med riktigt bra hy som man knappt behöver göra ett skit med som underlättar enormt i efterarbetet!


Foto: Jag Modell: Jasmine Sjöberg

Men JA absolut så har jag medvetet gått "över" gränsen med vissa bilder för att jag då tyckte det passade till just den bilden/bilder. Och sen ska jag påpeka att ni får se endast en lågupplöst bild för webben och min högupplösta bild ser man alltid struktur i huden och det är är ju inge matte precis att fatta...tycker jag!

Så detta inlägg tillägnar jag de som mailat om just sina åsikter om softning av huden på mina bilder. Smaken är som baken och kommer alltid att vara.

Om du är fotograf och läser detta...hur gör du med huden?


Pöss


//JessicA





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av T:

Smaken är som baken. Antingen luktar det bra eller ej!



Jag som fotograf så ser jag inte problemet i att ta i lite extra ibland. Sedan måste jag säga att många av dina bilder är välbalanserade när det gäller JUST HUDEN! Poängen som du själv skrev är att våra bilder visas i en så liten skala som inte kan göra oss rättvisa. Den bästa fotografen i världen kan nog intyga att så är fallet.



T

2:a kommentar, skriven , av Mattias:

Tyckte du har en bra nivå på hudretush. Tyvärr är det lite så att man kan lägga ner 100 timmar i dodge&burn för att få en perfekt hy som INTE ser softat ut, sen lägger man upp det på webben och det ser ut som man kör gaussian blur på hela bilden....



Snygga bilder som vanlig här!

3:e kommentar, skriven , av Tescho - web design, photography & doggies:

Jag brukar alltid lägga på struktur i huden om det blir dockhy. Jag är lite allergisk när det blir för soft då alla har porer, mer eller mindre :)

Kommentera inlägget här :