Trött på Valskiten

publicerat i Åsikter & funderingar


Fy fan vad jag är trött på alla dessa rubriker om valet i tidningar! Sverige har röstat så simpelt är det. Jag tänker inte skriva om mina politiska åsikter what so ever och att SD har kommit in i riksdagen så borde det finnas själ till varför 5.7% av Sveriges befolkning röstade på SD...eller?

NEJ jag röstade inte på det partiet men samtidigt håller jag med "bitvis" att saker och ting inte fungerar i Sverige. Är jag då rasist för jag delar vissa åsikter med Åkesson? Nu skrev jag vissa om ni inte hängde med.

Alla saker som sker över Facebook som "Om du röstade på SD så tar jag bort dig från min vännerlista", "Vi tycker olika" och allt annat kravs som cirkulerar. Något som får mig att bli ur kängorna är att flera partier säger att de inte tänker sammarbeta med SD som är ett "främlingsfientligt parti".

Om inte självaste riksdagen kan/vill sammarbeta med varandra hur fasiken ska man ta politekerna på allvar? Vi alla har olika åsikter och har alltid haft. Det sänder ut helt fel signaler tycker jag. Är det det vi ska lära våra barn att vägra sammarbeta med varandra fast vi tycker olika, eller har olika hudfärger och inte kommer från samma land?

Jag tror alla partier har något att lära från varandra och kan uppnå något bra med Sverige vare sig de vill begränsa invandrarna eller höja bensinpriserna =P Sammarbete och förstå varandras åsikter kan ju kanske hjälpa? Man borde ta de bästa från varje parti och göra det till det Gyllene partiet.
Uppenbart fungerar inte Sverige och Sverige kommer säkerligen få det tufft i 4 års tid värre än någonsin!


//JessicA -Alla har en åsikt

Trött på valskiten




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Peter Ljungkvist:

Ja. 5.7% av befolkningen är idioter, så enkelt är det. De är outbildade, korkade och trångsynta men i en demokrati måste även de få rösta och that's fine liksom. Men att majoriteten skulle vara tvungna att lyssna på den minioriteten sen köper jag inte.



Varför skulle någon vilja samarbeta med SD när de är idioter? Deras budgetförslag var ju mer ett skämt än ett budgetförslag. Finns ekonomer som har uppskattat att de skulle gå 40 miljarder back. Budgetförslaget innehöll dessutom grova räknefel och de hade kraftigt överdrivet kostnaderna för invandring. SD som parti finns endast som ett resultat av folks köper deras propaganda utan att verkligen kolla upp om allt adderar upp.



Att de dessutom på toppen av allt är främlingsfientliga och många av dem rasister gör att jag är glad att partierna inte samarbetar med dem. De flesta av oss som röstade på alliansen eller röd/gröna vill nog dessutom inte se våra partier samarbeta med SD. Inget konstigt med det. De som röstar på de röd/gröna lär ju inte vilja se ett samarbete med alliansen och vice versa.



Många partier kan nog lära något av varandra men att acceptera ett främlingsfientligt parti kan jag som invandrare själv aldrig göra. Fast Sverige fungerar ju bättre än de flesta länder. Vi är ett av de land som klarat lågkonjunkturen bäst. Vad baserar du på att vi skulle få det värre än någonsin?

Kommentera inlägget här :