Dubbel Moral?

publicerat i Fotograf


Dubbel moral....jag har svårt att avgöra

(Modellen har inget med inlägget att göra)


Foto: Jag Modell: Therese

Så här är det

Japp... jag fotar oftast smala modeller med sjukt snygga kroppar. Vem blir inte avis på det vare sig du är kille eller tjej? Jag som fotar är inte smal, jag är kurvig med lite för mycket hull här och där. Mullig, fet eller vad du skulle kalla det för. Om jag fick bestämma hade jag sett en mer blandning av modeller på Catwalken från stl. 32-46 Alla vi kvinnor ser olika ut. Jag kan försöka påverka..men jag kan inte förändra världen! Jag tror bara att kvinnliget sitter där uppe (hjärnan) mer än försöka spendera så mycket på utseendet.

Mode-komplexet kan få vem som helst på fall. Typiska icke storlek (Zero) som ett barn får på sig gör mig ärligt talat illamående. Jag vet inte om jag ens skulle kunna fota en sådan tjej. Det går bort på en gång!

Jag gillar kvinnans kropp. Den är så vacker i alla dess former. Det är just det här..frågan om jag har dubbel moraL? Jag fotar oftast smala tjejer som ser nästan helt perfekta ut. Men samtidigt tycker jag att den "mulliga" kvinnan ger mer energi...kvinnan med dess former.

Har jag dubbel moral hur jag fotar?


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ann:

I så fall har jag också dubbelmoral ;)

2:a kommentar, skriven , av Caroline W-L:

Du får fota mig en gång, så har du inte dubbelmoral ;-) Men det har vi ju pratat om en gång för länge sedan också :-D

3:e kommentar, skriven , av Caroline W-L:

Du får fota mig en gång, så har du inte dubbelmoral ;-)

4:e kommentar, skriven , av Ann:

Haha tackar tackar! :D

5:e kommentar, skriven , av Jocke:

Näää... Det har inte med dubbelmoral att göra...

men du hittar alltid så vackra ansikten att fotografera, och de facto en rundare modell oavsett hur söt eller vacker som helst, får automatiskt ett rundare ansikte och därmed döljs ansiktets linjer mer. och i foto måste poser, linjer, smink mm vara överdrivna för at komma till sin rätt, en rundare modell kommer inte till sin rätt på bild... men hon gör det i verkligheten :)

Kommentera inlägget här :